onsdag 13 februari 2013

11 februari 2013

Denna dag har gått i hästens tecken :-) Hade tid hos hovslagaren 13:30, så skönt att ha prommenadavstånd till kliniken och hovslagaren. Hade gått 10 veckor sedan jag skodde senast, men eftersom Muskurs hovar växer dåligt och skorna hade suttit bra fram till nu så tyckte Henrik att det var helt ok att gå så länge. Nu när jag skor på kliniken behöver jag inte synka tid med andra och då fungerar det bra att boka tid efter hovkvaliten. Känndes nästan som när jag skodde hos Kalle, man kom dit med hästen satte sig vid bordet och väntade på att Muskur skulle blir klar. Det sjukaste av allt var att Kalle var där också så vi hann surra en del :-)) När skoningen var klar bokade jag ny tid och Muskur fik vacc mot botelism. Tog en kort, lugn tur på Muskur runt korta slingan tillsammans med Jenniger och Olga.

Inga kommentarer: