fredag 30 augusti 2013

30 augusti 2013

Nu är det dags att ta tag i bloggandet igen, ska summera vad som hänt under våren och sommaren! 25 maj var nästan alla i stallet på Västergården och tävlade. Två dagar innan tävligen gick Malins hästbuss sönder, men hon trodde inte att det skulle vara nga problem att kör ahonom i trnsporten eftersom han skulle åka baklänges. Men tänk på fel både hon och jag hade :-( Efter att jag kört över Olga och Malin kört över Lettir, Nunna och Askur kom Malin för att Muskur. Jag gick in med honom i transporten och han började göra likadant som han gjort tidigare fast jag upplevde det värre denna gång. Vi försökte verkligen på alla sätt o vis komma på ett sätt för att få det att fungera men det gick inte. Eftersom Linnea också skulle tävla Muskur så valde jag att rida över honom till Västergården, hon hade sett fram emot tävlingen och ville så gärna att hon skulle få tävla. Det tog 1 tim och 15 min att skritta dit och när vi kom fram fick han vila ca 45 min innan det var min tur att tävla V5. Jag är nöjd med vår prestation, 4,50 o delad 22:a plats av 40 starter. Under lunchen fick jag höra att det fanns synpunkter på att jag hade ridit till tävlingen (personen ifråga tyckte att jag inte skulle kommit dit utan strykit mig) vilket gjorde mig mycket ledsen. Det som gjorde mig mest ledsen var att personen inte kunde vara rakryggad och komma fram till mig med sina synpunkter, så efter det här har jag tappat helt förtroende för "hen". Efter lite tårar och övervägande strök jag mig från tölten men jag lät Linnea rida, för det var faktiskt för hennes skull som jag ridit över Muskur. Linnea slutade på en 31:a plats av 34 starter i T7 Efter T7 fick Muskur vila innan Linnea skrittade hem honom till stallet. Resultat V5 Resultat T7 Tyvärr fick en av hästarna hos oss tas bort i början på sommaren, jätte tråkigt :-( Hästarna har gått på sommarbete en bit från stallet, Erika och jag red över våra hästar i början på juni. Jätte fint bete och Muskur har nog aldrig varit så fin i kroppen under betestiden. Jag var ledig sju veckor och fyra av dem tillbringade jag och min lilla familj på Öland. Tyvärr kan inte Muskur åka med pga transportproblem och jag har inte lust att betala flera 1000-tals kronor för att ta med honom dit. Så Malin, Erika och Linnea har sett efter honom och den här sommaren har jag verkligen kunnat koppla av ordentligt och inte känna press över att lilla vita fått vara hemma när vi var borta. Tack till bästa Malin för att du fick mig att känna så och tack Erika och Linnea för hjälpen, utan er had ejag inte kunat njurta av semestern. På Öland har vi njutit av solen och värmen o vi passade även på att hälsa på Dina som tidigare stod på Mellangården och som jag förmedlade till Öland. Nu är Muskur tillbaka i stallet och mår som en prins :-) När vi kom hem blev vi påkörda bakifrån när vi hade släp på, bilen ska lagas och släpet är så skadat så det blir inbyte på det. Barnen klarade sig bra , Johan fick ont i ryggen och jag i nacken (vilket jag fortfarande känner av). Marie som har Bretta har lånat Muskur några gånger för att visa sin medryttare ridvägar, så kul att hon tycker om att rida honom. De ska ut på tur tillsammans idag så jag får fredagsledigt från stallet. Muskur fick nya skor i onsdags, hovarna var jätte dåliga. Jag är så glad att Urban på Evidensia skor Muskur, han kan verkligen trolla när det behövs! Trevlig helg på er alla som läser min blogg!

1 kommentar:

Unknown sa...

"Hen" på dej du! :)
Jag beklagar om du blev ledsen! Det var säkert dumt att inte komma och prata direkt med dig. Jag är uppriktigt ledsen för det.
Men vet du vad - du hade kunnat komma och prata med mig också om du hade undringar över mitt agerande.
Rakryggad och vågar stå för mina åsikter - det är två saker jag absolut inte ha problem med! Däremot finns det alltid situationer då man kunde agerat annorlunda.
Malin Schön - som står för vad hon tycker!