måndag 14 januari 2013

3 oktober 2012- 14 januari 2013

God fortsättning alla läsare! Nu har det gått en tid sen jag bloggade senast och det har hänt mycket. 23 november 2012 flyttade Muskur och jag från Mellangården till Lillstallet i Stav tillsammans med Erika och Lettir. Jag har alltid sagt att Muskur skulle få stå kvar på Mellangården tills den dagen han skulle få galoppera vidare till de evigt gröna ängarna, men av olika andledningar blev det inte så. Muskur hade det väldigt bra på Mellangården och jag trodde att det skulle vara jobbigt att flytta men än så länge känns det helt rätt. När vi skulle flytta kom Malin och hämtade Muskur i hästbussen och det gick jätte bra att köra honom, så nu vet jag att han går att transportera i buss om det behövs. Sen fick jag själv köra över Lettir i hästbussen, åååå vad roligt det var. Så nu har jag bestämt mig för att ta BE-kort för då kan jag hjälpa Malin ifall det skulle krisa någon gång. Den 30 november 2012 gifte vi oss, Johan o jag <3 Linnea och Jennifer har hjälpt mig en del med Muskur när jag inte har hunnit, men efter flytten känns det lite lättare med allt då jag bara har 4 min med bil till stallet och inga fodringar. Har hjälp Malin med några fodringar bla utsläpp men det är skönt att det ingår fodringar för då slipper jag den stressen på vardagar. Kan berätta lite mer om stalle, rutiner, omgivningen mm senare :-)

Inga kommentarer: