tisdag 2 oktober 2012

26 augusti - 2 oktober 2012

Då får man skämmas igen för att bloggen inte har uppdaterats på JÄTTE LÄNGE. Jag började jobba den 3 sep efter ha varit föräldrarledig sen januari 2010, det känns faktiskt skönt att komma ut i arbetslivet igen :-) Muskur mår bra och rids 3-4 dagar/veckan av Linnea, Jennifer och mig. Linnea har ridit lektion för Ulrika och även tävlat i helgen som var. De var så duktiga och jag är stolt över deras första tävling tillsammans :-) Även Jennifer tävlade med Olga (Lillhästens Maddes sto) och det gick toppenbra och de placerade sig 2a, 3e och 5e plats. Jag var stolt moster, chaufför samt domarsekreterare den dagen. Mycket flams och trams blev det med domaren Ulrika W :-) I september gick vi över från att ha mockat 2 kärror i hagen till 3 och i söndags försökte jag mocka rent det sista i sommarhagen. Men efter 4 kärror med den sämsta skottkärran gav jag upp, men jag tror att det bara är 1-1,5 kärra kvar att mocka där. Muskur har gått ute dygnet runt, gick över i sommarhagen för ca 2 veckor sedan och stallades in i söndags, tror Muskur tyckte det var skönt att komma in :-) Hade stallmöte i söndags som var i stort sett som det brukar. Den stora skrällen är väl att jag har sagt upp min stallplats och kommer flytta Muskur till ett stall i Tungelsta som jag tror kommer passa både honom men framför allt mig bättre på flera sätt. Idag var jag bara nere och mockade box och vinterhage (1 kärra) på min lunch för ikväll är det möte med Mörs.

Inga kommentarer: